sâmbătă, 19 decembrie 2009

Dupa 20 de ani...

Au trecut 20 de ani de la revolutia din 1989. Eu d-abia am 18, sunt nascut in capitalism, dar ma intreb cat de mult a castigat societatea dupa aceasta revolutie. Cate lucruri s-au schimbat, cate au ramas la fel? Sau mai bine zis, cati sunt multumiti dupa revolutie si cati nu? Din punctul meu de vedere si din cate pot eu realiza, dupa revolutie s-a cunoscut o inbunatatire pe toate planurile, social economic etc. Dar mai aud pe unii si pe altii cum ca "Inainte era mai bine, aveai loc de munca!". Acestora le propun urmatorul joc de imaginatie: Un om este trimis pe o insula pustie. Aici el nu are apa sau mancare, dar are la el 1 milion de dolari/euro. Cum poate supravietui? Pai sigur, nu poate. Cam asa sta treaba cu "Inainte era mai bine, aveai loc de munca!". Totusi revolutia in sine, a fost o intamplare odioasa, si pot spune cu specific romanesc. De admirat curajul si jertfa celor care au murit, dar pot spune ca multi au murit aiurea. Se inplantase ideea ca "sunt teroristi" au fost zidite gurile de canal, oameni trageau aiurea in cladiri inchipuindu-si teroristi. A fost dat armament la toata lumea, fara control, fara ratiune. Dupa parerea mea, d-asta au fost multe victime si nu cum sustin analistii pe la televizor ca erau oameni care vroiau sa ii salveze pe sotii Ceausecu si doreau intimidarea populatiei. Si ar mai fi o problema, problema "revolutionarilor cu brevet", care au o gramada de privilegii, sunt scutiti de la taxe au indemnizatii lunare. Nu neg, unii o merita, dar cei mai milti nu. Sunt unii care s-au dus si au spart un geam la "Consiliuk Popular" si si-au scos brevet de revolutionar. Dupa parerea mea familiilea celor care au murit in '89 ar trebui sa fie primele care sa aiba privilegii, nu acesti papitoi.

Niciun comentariu: